26. 03. 2013 - 13:30
Kada budem umirao, želim da to bude brzo
907
Shares
Kada budem umirao, želim da to bude brzo

Godišnjica rođenja Ayrtona Senne

Kada budem umirao, želim da to bude brzo

26. 03. 2013 - 13:30
0
Shares
„Želim biti sasvim, sasvim jak. Nikada ne želim postojati napola. Ako se nekada nađem u situaciji da ću umrijeti, želio bih da se to dogodi brzo.“ Riječi su to Ayrtona Senne, vladara utrka Formule 1, koji je poginuo samo nekoliko dana što je izgovorio gore navedenu rečenicu. Njegove crne slutnje ostvarile su se  1. maja 1994. godine na stazi u Imoli. Bio je to crni vikend u Formuli 1. Najcrnji u historiji ovog sporta. Počelo je u petak, prvog dana kvalifikacija kada je teško stradao Sennin sunarodnjak Rubens Barrichelo. Vrele krvi i velikog srca Senna nije mogao, a da ne ode posjetiti Rubensa u bolnici. Ljekari su savjetovali strogu izolaciju, ali je Ayrton preskočio ogradu ušunjavši se u sobu mladog vozača. [anter] Najveći uspjesi Pobjede u trkama u kojima je vodio cijelo vrijeme 19 (1 u 1985., 5 u 1988., 5 u 1989., 3 u 1990. and 5 u 1991.) Uzastopni pole-pozicija 1988. Velika nagrada Španije – 1989. Velika nagrada SAD) Uzastopne pobjede na istim trkama 5 pobjeda u nizu na Velikoj nagradi Monaca (1989 - 1993) Najviše pole-pozicija na istim trkama 8 pole-pozicija na Velikoj nagradi San Marina (1998-1994) U sezoni 1989. godine svih 16 trka krenuo je iz prvog reda [/anter] Rubensa je zatekao u teškom stanju i, ono što je mjesecima tvrdio putem medija, sada se konačno ispostavilo kao tačno. Sigurnosni standardi u Formuli 1 su preniski i potrebne su hitne mjere kako bi se cjelokupna situacija promjenila. Rubensova nesreća bila je samo prognoza crnog oblaka koji će se uskoro nadviti nad Imolom. Subotnji slobodni trening ovjekovječila je smrt Ronalda Ratzenbergera koji je vozeći 300 km na sat udario u zid. Ayrton je nakon Ronaldove smrti odlučio napustiti Formulu 1. Na posljednje njegovo jutro, 1. maja 1994., kolege vozači pozvali su ga da zajedno nastupe pred vlasnicima Formule 1 tražeći hitno povećanje sigurnosti, kako kompletnog takmičenja, tako i samih bolida. Nekoliko sati kasnije počela je trka, posljednja u Senninom životu. Prvih sedam krugova na stazi je bio "safety car" zbog sudara Lehtoa i Lamyja na startu. Kamera koja je bila postavljena na Bennetonov bolid Michaela Schumachera zabilježila je proklizavanje zadnjeg djela Senninog Williamsa u dva navrata. [videoslika][/videoslika] Uslijedio je tada kobni zavoj Tamburello. Senna, sa očito nestabilnim bolidom, u njega se zalijeće brzinom od 310 km na sat. I u tom trenutku nastaje muk. Kaciga u slupanom blidu pomiče se udesno i potiče nadu da je sve uredu. Reditelj prenosa cijelu sliku emituje sa kamere u helikpteru. Oko slupanog bolida su vatrogasci i medicinsko osoblje. Nada je tinjala, ali uzalud. Senna je ostao mrtav na licu mjesta. Medicinsko osoblje sve je učinilo kako bi Ayrtona pokušali oživiti. "Izgledao je beživotno. Podigao sam mu kapke i zahvaljujući zjenicama uvidio da je pretrpio ogromnu ozljedu mozga. Izvukli smo ga iz kokpita i položili na tlo. Nakon što smo to učinili, izdahnuo je i, iako sam potpuni agnostik, osjetio sam da mu je duša otišla iz tijela u tome trenutku", riječi su profesora Sydneya Watkinsa, svjetski poznatog neurohirurga koji na brazilskom vozaču izveo traheotomiju. Ayrton Senna bio je posljednji vozač Formule 1 koji je izgubio život. 21. marta 2013. napunio bi 53 godine i bio bi najveći živući vozač Formule 1. Ovaj veoma pobožni čovjek, koji je nesebično pomagao siromašnu brazilsku djecu, 2009. je  proglašen najboljim vozačem svih vremena. Tu su mu titulu dodijeli njegove kolege vozači. Mjesecima kasnije, u jednoj od mnogobrojnih Senninih biografija, isticana je njegova rečenica kojom je pokušao dočarati osjećaj dok sjedi za volanom: [videoslika][/videoslika] "Kada dodirnete granicu odjednom se nešto dogodi što vas vuče još dalje. Uz vašu inteligenciju, odlučnost, instikt i iskustvo, saznate da možete letjeti visoko. Veoma visoko". Ayrton Senna je poginuo prije skoro dvije decenije, ali njegovu ljudsku i sportsku veličinu u Formuli 1, kao i u mnogim drugim sportovima, još niko nije uspio dosegnuti.
Učitaj još novosti