
Te 2006. godine Hungaroring je kao nikad prije vrvio fanovima Formule 1 iz Poljske. Razlog je imao ime i prezime: Robert Kubica. Mladi i talentirani Poljak, koji je godinu ranije bio prvak serije Formula Renault 3.5, u tom je trenutku bio testni vozač momčadi BMW Sauber, za koju su utrke vozili Jacques Villeneuve i Nick Heidfeld.
Na testiranjima i treninzima pokazivao je zavidnu brzinu, strpljivo čekajući svoju priliku. I ona je stigla na Velikoj nagradi Mađarske, koju je Villeneuve odbio voziti jer je još osjećao posljedice u vidu glavobolje od sudara koji je imao na prethodnoj utrci, Velikoj nagradi Njemačke.
Kubica je nadmašio Heidfelda u kvalifikacijama, startao je deveti, a završio sedmi, da bi naknadno bio diskvalificiran zbog toga što mu je na vaganju bolid bio ispod minimalne propisane težine.
Poslije te utrke Villeneuve je objavio da se povlači iz momčadi i Kubica je ostao voziti za BMW Sauber. Apsolutni highlight te njegove premijerne (polu)sezone bila je Velika nagrada Italije, na kojoj je senzacionalno osvojio treće mjesto i prvi put u karijeri popeo se na pobjedničko postolje.
U drugim utrkama ostajao je bez bodova, devete pozicije u Japanu i Brazilu bile su mu najbolji rezultati mimo te Monze (te sezone su bodove osvajali samo osam prvoplasiranih), ali to treće mjesto u Italiji dalo je nadu da će Kubica u Formuli 1 ostaviti trag kakav se i očekivao. Iduće sezone (2007.) nastavio je tim putem. Imao je veliku konstantu, a premda se nije uspio popeti na postolje, sezonu je završio na šestom mjestu u poretku vozača, da bi godinu potom "eksplodirao".
Vrhunac F1 karijere bila mu je pobjeda na Velikoj nagradi Kanade, a te 2008. godine još se šest puta plasirao na postolje (po tri druga i treća mjesta). Potpuno se isprofilirao kao jedan od najboljih vozača na gridu i završio je četvrti u poretku, s jednakim brojem bodova kao i trećeplasirani Kimi Raikkonen u Ferrariju. Kad je BMW objavio da će mu 2009. godina biti zadnja u Formuli 1, Kubica se nenadano našao na tržištu vozača, ali tamo nije dugo i ostao – stigao je poziv iz Renaulta. Potpisao je trogodišnji ugovor, prvu sezonu s ne baš kompetitivnim bolidom odradio solidno (najbolji rezultat bilo mu je drugo mjesto u Brazilu).
A onda je došla kobna zima 2011. godine. Kubica je prvog dana testiranja novog bolida na stazi u Valenciji postavio najbolje vrijeme, ali onda mu vrag nije dao mira i odlučio se okušati na reliju Ronde di Andora. U prvoj etapi, voženoj na sjeverozapadu Italije na granici s Francuskom, kok je vozio Škodu Fabiju, izletio je sa staze i ostao zarobljen u automobilu više od sat vremena prije negoli su ga spasitelji uspjeli izvući.
Smiješila mu se najbolja godina u karijeri, čekalo ga je mjesto u Ferrariju 2012. godine (nedavno je otkrio da je s njima imao potpisan ugovor), ali umjesto toga Kubica se našao u bolnici, s višestrukim prijelomima i djelomično odstranjenom podlakticom. Imao je značajan gubitak krvi i liječnici, njih sedam podijeljenih u dva tima, borili su se satima za njegov život. Uspjeli su ga spasiti nakon teške i dugotrajne operacije.
Nažalost, pauzirao je punih godinu dana, a kad se odlučio vratiti utrkivanju, nitko iz Formule 1 nije se htio upuštati u rizik i dovesti ga. Kubica je nastavio voziti reli, što na europskoj, što na svjetskoj razini, ali bez nekih značajnijih uspjeha. Povratak u F1 počeo se naslućivati 2017. kada ga je Renault pozvao da odradi dio testiranja s njima. Nakon utrke u Mađarskoj 2017. Kubica je odradio 142 kruga na Hungaroringu i bio je sekundu i pol slabiji od Sebastiana Vettela. Za nekog kome je zadnja utrka u karijeri bila Velika nagrada Abu Dhabija 2010. godine, to uopće nije bilo loše.
Renault nije otišao korak dalje i ponudio mu ugovor, ali ga je prigrlio Williams, za kojeg je cijelu prošlu sezonu proveo kao rezervni vozač, da bi koncem sezone stigla objava kako se Kubica vraća u Formulu 1. Vozit će za Williams, u čijoj će momčadi biti i mladi Englez George Russell. Kubica nije prvi, bilo je još dosta vozača koji su se naknadno vraćali u Formulu 1, poput Michaela Schumachera, Nikija Laude, ali je po mnogočemu specifičan.
"Puno sam radio, i na fizičkom i na mentalnom planu. Tjerao sam svoje tijelo do krajnjih granica izdržljivosti i bit ću spreman za prvu utrku. Nema popusta ni za koga, pa tako ni za mene. Gledao sam smrti u oči, ali sad se želim vratiti još jači. Čekao sam osam godina tijekom kojih sam u životu prolazio kroz puno veće izazove od samog utrkivanja", izjavio je Poljak koji će u prosincu proslaviti 35. rođendan.
S Williamsom, koji je lani imao uvjerljivo najlošiji bolid, od Kubice se ne očekuju čuda. Ustvari, čudo je samo po sebi što se nakon devet godina uspio vratiti...
Raspored utrka u 2019.:
17. ožujka: Velika nagrada Australije (Melbourne)
31. ožujka: Velika nagrada Bahreina (Sakhir)
14. travnja: Velika nagrada Kine (Šangaj)
28. travnja: Velika nagrada Azerbajdžana (Baku)
12. svibnja: Velika nagrada Španjolske (Montmelo)
26. svibnja: Velika nagrada Monaca (Monte Carlo)
9. lipnja: Velika nagrada Kanade (Montreal)
23. lipnja: Velika nagrada Francuske (Le Castellet)
30. lipnja: Velika nagrada Austrije (Spielberg)
14. srpnja: Velika nagrada Velike Britanije (Silverstone)
28. srpnja: Velika nagrada Njemačke (Hockenheim)
4. kolovoza: Velika nagrada Mađarske (Mogyorod)
1. rujna: Velika nagrada Belgije (Stavelot)
8. rujna: Velika nagrada Italije (Monza)
22. rujna: Velika nagrada Singapura (Singapur)
29. rujna: Velika nagrada Rusije (Soči)
13. listopada: Velika nagrada Japana (Suzuka)
27. listopada: Velika nagrada Meksika (Mexico City)
3. studenog: Velika nagrada SAD-a (Austin)
17. studenog: Velika nagrada Brazila (Sao Paulo)
1. prosinca: Velika nagrada Abu Dhabija (Abu Dhabi)