Brake-by-wire sustav na bolidu Julesa Bianchija može biti jedan od krivaca za nesreću na VN Japana budući da je spriječio gašenje motora, otkriva izvještaj koji je jučer na sastanku Svjetskog motorsportskog vijeća dostavilo Povjerenstvo za istragu nesreće.
U njemu stoji da Marussijin brake-by-wire nije bio kompatibilan s FailSafe sustavom na F1 bolidima, koji je dizajniran tako da ugasi motor kada vozač istovremeno pritisne papučicu kočnice i gasa.
Prema nalazima istrage, ovo je vjerojatno uticalo na brzinu kojom je Bianchi udario u dizalicu. U izvještaju stoji:
“Tokom dvije sekunde kada Bianchijev bolid napušta stazu i odlazi preko izletne zone, Jules je istovremeno pritisnuo papučicu gasa i kočnice, koristeći obje noge. FailSafe algoritam je dizajniran tako da u tom slučaju bolid ne reagira na gas te da isključuje motor, ali to je spriječio koordinator okretnog momenta, koji kontrolira brake-by-wire sustav na zadnjoj osovini.”
“Bianchijeva Marussia ima jedinstven dizajn BBW sistema koji se pokazao nekompatibilnim s FailSafe postavkama. Činjenica da FailSafe nije obustavio isporuku okretnog momenta je moglo uticati na brzinu udarca ali ovo nije moguće pouzdano izmjeriti. Međutim, može biti da je Bianchiju pažnju odvratila cijela situacija i činjenica da su njegovi prednji kotači blokirali pa nije mogao skrenuti da izbjegne dizalicu. Bianchijeva kaciga udarila je donju stranu dizalice.
Jačina udarca uzrokovala je veliko usporavanje bolida i potom veliko kutno ubrzanje glave, što je dovelo do teških ozljeda.”
U izvještaju stoji da je direktor utrka Charlie Whiting bio u pravu kada na stazu nije poslao sigurnosni automobil dok su redari odvlačili Sutilov bolid.
"Mjere poduzete nakon Sutilove nesreće bile su u skladu s propisima, a njihova interpretacija slijedi 384 incidenta u prethodnih osam godina. Nije bilo očitog razloga zašto bi sigurnosni automobil trebao izaći na stazu prije ni poslije Sutilove nesreće.”
Izvješće Povjerenstva za istragu nesreće preporučuje dorađena pravila o žutim zastavama za 2015. F1 je već isprobala virtualni sigurnosni automobil tokom zadnje tri utrke ove sezone te je potvrđeno njegovo uvođenje sljedeće godine.
Međutim, Bianchija se krivi da ‘nije dovoljno usporio kako bi izbjegao gubitak kontrole’.
“Da se vozači drže zahtjeva koje traže dvostruke žute zastave, nijedan natjecatelj ni redar ne bi trebali biti u neposrednoj ili fizičkoj opasnosti.”
Također, odbacuje se ideja o uvođenju zatvorenog kokpita:
“Ozljede koje je Bianchi pretrpio nije moguće ublažiti ni zatvaranjem vozačevog kokpita niti ograđivanjem dizalica. Nijedan pristup nije praktičan zbog vrlo velikih sila koje se pojavljuju u nesreći u kojoj bolid od 700 kg udara u 6500 kg tešku dizalicu pri brzini od 126 km/h. F1 bolid ima jednostavno nedovoljno jaku strukturu koja bi apsorbirala energiju takvog udarca bez uništavanja vozačeve ćelije za preživljavanje ili uzrokovanja deceleracija koje se ne mogu preživjeti. Pogrešno je smatrati da se može učiniti nešto kako bi se sudar između trkaćeg bolida i velikog i teškog vozila mogao preživjeti. Imperativ je spriječiti udar bolida u dizalicu i/ili redare koji rade blizu nje.”
Povjerenstvo preporuča da bi utrke utrke trebale počinjati najmanje četiri sata prije zalaska sunca (osim ako se radi o noćnoj utrci) kako bi se osigurala dobra vidljivost. Osim toga, traži se i ponovno razmatranje kalendara kako bi se izbjeglo održavanje pojedinih utrka tijekom lokalne kišne sezone. Iako se ističe da kvaliteta gume nije imala utjecaja na nesreću, Povjerenstvo tvrdi da bi dobavljaču guma trebao biti dopušten godišnji test kišnih guma kako bi one sadržavale najbolju dostupnu tehnologiju.