21. 03. 2013 - 11:57
Samo da se još nešto poklopi i pravac "LeMans"
907
Shares
Samo da se još nešto poklopi i pravac

Boris Miljević, najperspektivniji bh. vozač za "Sport.ba"

Samo da se još nešto poklopi i pravac "LeMans"

21. 03. 2013 - 11:57
0
Shares
Automobilizam nije pretjerano popularan sport u BiH. Naša zemlja ne pretstavlja bitan faktor u mnogo čemu, pa tako ni u ovoj branši, a da se to promjeni svim silama se trudi mladi Banjalučanin Boris Miljević. Boris je ubjedljivo najbolji naš automobilista. Osvojio pregršt trofeja, odvezao je na desetina trka i ništa manje puta završio na pobjedničkom podiju. U automobilski sport je zaljubljen još od malih nogu, a jednom je spomenuo da mu je želja učestvovati na trci "24 sata Le Mansea". O svojim planovima, trenutnim aktivnostima i još mnogo čemu drugom vezano za automobilizam razgovarali smo sa Borisom. Šta je trenutno aktuelno u Vašoj automobilskoj karijeri i da li možemo uskoro očekivati još jedan veliki iskorak u Vašoj karijeri? Da li je na pomolu prelazak u novi tim ili su planovi okrenuti ka drugom cilju? Ono što je trenutno aktuelno su pripreme i samo osposobljavanje Formule Nissan za sezonu na brdskim stazama koja počinje za dva mjeseca. Formulu spremamo zajedno sa dvije njemačke fabrike, koje su ovom prilikom ponudile kompletnu tehničku podršku mojoj ekipi. Naravno tu su i moje lične pripreme kao vozača, a isto tako, prije nešto više od mjesec dana dobio sjajnu ponudu od ekipe "Novadriver" da se u njihovom Audi-u R8 LMS takmičim u svjetskom FIA GT šampionatu.[anter] Boris Miljevic1

 Sanjam Formulu 1

Imate li neki neispunjeni san? Kao mali sanjao sam o tome da nastupim u F1. Sada je već prekasno za to, ali naravno da i dalje sanjam, neke druge snove. Čekam dan kada ću nastupiti na trci "24h LeMansa". To je cilj koji sam zacrtao prije mnogo godina i daću sve od sebe da uspijem. Još prošle godine kategorizovan sam od strane FIA-e za Grand Touring i Endurance šampionate i samim tim stekao pravo, između ostalog, i na nastup na "24 sata LeMansa". Sve što me dijeli od ostvarenja sna je novac sa kojim za sada ne raspolažem. Čim se stvore finansijski uslovi - pravac LeMans. [/anter] Moja ekipa i ja danonoćno radimo na zatvaranju finansijske konstrukcije za ovo takmičenje. Iskreno se nadam da ćemo ovaj put uspjeti u tome i da će se ove godine napokon sve i realizovati. Moram da napomenem, da je ovo samo jedna od 30-ak ponuda koje sam dobio od raznih evropskih i svjetskih ekipa, kako privatnih, tako i fabričkih u posljednje dvije godine. Pozivi su stizali od ekipa Mercedesa, Porschea, Lamborghinija, Ferarrija, Audija, ali sve i jedna prilika da zauzmem mjesto u jednoj od ovih ekipa, bila mi je uskraćena usljed nedostatka podrške kako sponzora tako i nadležnih institucija u Bosni i Hercegovini. Kako pronalazite sponzore, s obzirom da je novac najvažniji čimbenik u automobilskom sportu. Koliko Vas to usporava u Vašoj karijeri? Danas veoma teško. Sa jedne strane tu je finansijska kriza, a sa druge možda i veći problem - neprofesionalnost, nezainteresovanost i sama neupućenost potencijalnih sponzora u bit marketinga i reklamiranja kroz autosport. Cilj svakog marketinga je da donese određen profit, a autosport je jedna od najprofitnijih baza za ulaganje. Recimo podatak da je prošlogodišnji profit ostvaren kroz TV prenose jednog njemačkog kupa donio zaradu od 274.6 miliona eura. Zamislite onda cifre kada je u pitanju FIA World GT na kojem ja planiram nastupiti. Takođe veliki problem mi predstavlja to što nakon kontakta koji ostvarim sa potencijalnim sponzorima na našim prostorima, dođem u situaciju da ni nakon par godina nemam odgovora od istih i naravno da me isto usporava u mojoj karijeri. Još 2009. godine imao sam rezervisano mjesto u Formuli 2, gdje sam imao sjajnu šansu da se takmičim za titulu, kao i za testiranje sa ekipom Formule 1 - Williams. Takva jedna velika stvar za našu zemlju, prošla je nezapaženo, a da ne govorim o ostalim evropskim i svjetskim šampionatima gdje i dan danas imam širom otvorena vrata. Nauspješniji ste automobilista u BiH. Koja je tajna Vašeg uspjeha i  da li još neko je zaslužan za Vaše rezultate? Tajna uspjeha je kao i u većini stvari u životu, a to je da se nikada ne predate. Autosport mi je u krvi i ne vidim svoj život bez takmičenja, konkurencije, uspjeha i padova. Od samih početaka znao sam put kojim želim hodati i uprkos svim neprilikama koje su me saplitale na putu do uspjeha, nisam se predao. Mnogo treninga, rada i truda je potrebno za ovako nešto, ali isto tako i sreće da budete na pravom mjestu u pravo vrijeme. Prekretnica u mojoj karijeri i veliki korak u formiranju mene kao automobiliste je bila ta 2006. godina kada je formiran BiH Racing Team. Tada sam se, još kao neafirmisan vozač, našao za volanom Alfa Romeo 156 SP automobila na Evropskoj sceni i iste godine i osvojio prvenstvo. Za sve moje rezultate zaslužan je trening, rad i trud moje ekipe i mene, ali isto tako i podrška sponzora u to vrijeme, jer bez njih ne bih imao uslove da se uopšte pojavim na međunarodnoj sceni. Koji automobil sada vozite i kako ste zadovoljni njegovim karakteristikama? Trenutno vozim Formulu Coloni Nissan CN-01 WSL. To je jedna od najboljih šasija ikada napravljenih. Njen tvorac je italijanska firma Coloni Motorsport. Za pogon Formule zadužen je Nissan-ov WSL dvolitarski motor sa 260 konjskih snaga, što čini ovaj automobil veoma snažnim među konkurencijom Formula sa dvolitarskim motorima. Performansama sam prezadovoljan, s obzirom da smo uz pomoć mađarskog tima Szasz Motorsport i italijanske firme Ellegi Motori, koja je inače i tvorac Nissan agregata koji vozimo u Formuli, uspjeli dovesti performanse na zavidan nivo. Odlična saradnja koju imam sa svojim mehaničarima i ekipom, iz godine u godinu i tokom svake trke, dovela je do toga da uvijek imamo konkurentan bolid, što pokazuju i rezultati. Na posljednjoj trci šampionata, prošle godine, imao sam između 9 i 12 sekundi bolje vrijeme po vožnji od drugoplasiranog vozača koji je takođe vozio Formulu Nissan WSL. Uspjeh koji bi ste istakli u dosadašnjoj karijeri? U karijeri sam nastupio na 90 trka. 60 puta sam bio na podijumu i ostvario pri tome 32 pobjede. Trenutno držim rekord na dvije staze. Osvajač sam 12 tutula šampiona od kojih je 7 međunarodnih, te dobitnik više priznanja Svjetske Automobilističke Federacije, Sportskog Saveza BiH, BIHAMK-a, AMS RS. Najmlađi sam osvajač titule šampiona Centralno-Evropske Zone u istoriji. Istu sam osvojio 2006. godine kada sam imao 21 godinu. Takođe uspjehom smatram i to što sam 2010. godine nastupao u Seat Leon Supercopa gdje sam vozio za britanski tim - Advent Motorsport, te pobjedu na trci šampiona 2012. (IWC) gdje je nastupilo 36 šampiona iz raznih disciplina autosporta. Tu sam, u direktnim duelima sa identičnim automobilima i u istim uslovima za vožnju, pobjedio ispred vozača kao što su Luca Rossetti, Piero Longhi, Felix Pailer i drugi i ponio titulu šampiona Internacionalnog kupa IWC 2012.
Učitaj još novosti