30. 11. 2013 - 11:46
Najpoželjniji automobil 2014. godine
907
Shares
Najpoželjniji automobil 2014. godine

Samo devet primjeraka

Najpoželjniji automobil 2014. godine

M. G.
30. 11. 2013 - 11:46
0
Shares
Pola vijeka ekstravagancije i brzine, kompanija Lamborghini obilježava na jedini mogući način, promocijom prototipa futurističkog izgleda - “Veneno roudster” Nastala iz prkosa, priča o kompaniji Lamborghini neodvojiva je od želje za perfekcijom, liderstvom. Od 1963. godine, i sportskog modela “350GT” koji je odredio sudbinu automobila sa znakom bika, Lambo je nizao uspjehe na originalan način.

veneno-roadster-promo-1

  Originalno, mnogi bi rekli i tvrdoglavo modeli neobičnih boja i još čudnijeg dizajna bili su, i ostali, vrhunski sportski automobili – brzi i ekscentrični. I kome je prethodnih decenija Ferrari bio suviše popularan i uglađen, a Porsche monoton i jednoličan, smjelo je birao “Diabla”, “Countach”, “Miuru”… Danas, u godini jubileja, Lamborghini ulaže sve karte na predstavljanje modela koji će biti kolekcionarski san, najpoželjniji automobil 2014. godine a možda i čitave decenije. Razloga za optimizam ima na pretek, a dovoljno je naglasiti kako će “Veneno roudster” biti izrađen u svega devet primjeraka.

veneno-roadster-promo-2

Cijena je već sada definisana, i može da bez većih problema uđe u rubriku “vjerovali ili ne”, jer će svaki od devet primeraka u startu vrijediti 3,3 miliona eura. Jasno je već sada da će cijena u narednim godinama i decenijama vrtoglavo rasti, i da je samo nebo granica za ekskluzivni “Veneno roudster”. U pogledu dizajna, imperativ je bio stvaranje aerodinamične siluete, koja će u kombinaciji sa najsavremenijim materijalima današnjice doprinijeti smnajenju mase i vrhunskim performansama. Umjesto elegantnih linija Lamborghini se ni malo slučajno opredijelio za oštre linije, agresivne proreze za vazduh, spojlere impresivnih dimenzija.

veneno-roadster-promo-3

Iako neće ostati upamćen kao najprivlačniji model u fabričkoj istoriji, ideja je bila da pruži neuporedivo iskustvo, prvenstveno u vizuelnom smislu. Želja konstruktora, mehaničara i inženjera bila je takođe da malobrojnim vlasnicima ponudi neponovljivo iskustvo u vožnji, posebno u pogledu ubrzanja. Do 100 kilometara na sat iz mirovanja atraktivni novitet stiže za svega 2,9 sekundi, dok je maksimalna brzina 355 kilometara na čas! Zasluge za to ima V12 motor zapremine 6,5 litara i snage od 750 “konja” koji permanentno na sve točkove pomenutu snagu prenosi u saradnji sa brzim ISR menjačem. Za izradu karoserije Lamborghini je iskoristio dugogodišnja iskustva iz svijeta trka, pa je prema očekivanjima glavna “uloga” povjerena dodatno ojačanim ugljeničnim vlaknima.

LamboCARS photography

Iako je za očekivati da će “veneno roudster” svoj “radni vijek” provesti u luksuznoj garaži i tek povremenim nastupima na privatnim stazama, Lamborghini nije želio da budućim vlasnicima uskrati zadovoljstvo vožnje po regularnom saobraćaju, pa je u sklopu opreme i ESP sistem, što u kombinaciji sa sistemima pasivne i aktivne bezbjednosti omogućava registraciju na svim meridijanima. U enterijeru, Lamborghini je za izradu konstrukcije sjedišta povjerenje poklonio patentiranom materijalu, takozvanom kovanom kompozitu, pa u rekordno malu masu i vrhunsku čvrstinu ne treba sumnjati. Ostatak površina izrađen je u najvećoj mjeri od ugljeničnih vlakana, što uz dodatak detalja u bojama italijanske zastave i nesvakidašnjeg “CarbonSkin” materijala povećava trkačku atmosferu do usijanja.
Učitaj još novosti