Objavljen je popis najvrjednijih automobilskih brendova na svijetu, a među njima su i poznati brendovi koji su stekli globalnu prepoznatljivost, što im je donijelo vrijednost u milijardama dolara.
Vrijednost tih brendova ne mjeri se samo financijskim pokazateljima, već i sposobnošću prilagodbe suvremenim tehnološkim i korisničkim zahtjevima. U posljednjem desetljeću, fokus autoindustrije sve više uključuje uvođenje novih tehnologija i brigu o očuvanju okoliša, piše avaz.
U tom kontekstu, agencija Brand Directory objavila je ovogodišnji popis najvrjednijih globalnih brendova, među kojima se nalaze i automobilski divovi.
Mercedes Benz na prvom mjestu
Tako se na prvom mjestu našao Mercedes Benz, s vrijednošću od 59,4 milijarde dolara (56,57 milijardi eura). Tu je vrijednost postigao zahvaljujući svojoj prepoznatljivosti, ali i usmjerenosti prema novim tehnologijama bez značajnijeg narušavanja identiteta samog brenda.
Infografika. E. Tihak / Avaz
Na drugom mjestu je Tesla, američki brend električnih automobila u vlasništvu Ilona Maska (Elona Muska). Njihova procijenjena vrijednost iznosi 58,3 milijarde dolara (55,5 milijardi eura), ponajprije zahvaljujući tehnologijama autonomne vožnje te pristupačnosti na brojnim svjetskim tržištima. Teslini modeli su najprodavanija električna vozila na svijetu.
Na trećem mjestu se nalazi prvi azijski brend, japanska Toyota. Pouzdanost i dugotrajnost kao kvalitete koje se vežu za njihova vozila donijela su im 52,7 milijardi dolara (50,19 milijardi eura).
Potom slijede tri njemačka brenda. Procijenjena vrijednost Porschea iznosi 43,1 milijardu dolara (41,05 milijardi eura), BMW-a 40,9 milijardi dolara (38,95 milijardi eura), dok je vrijednost Volkswagena, unatoč problemima u poslovanju dosegla 33,8 milijardi dolara (32,19 milijardi eura).
Potom slijede dva azijska predstavnika, Honda i Hyundai s vrijednošću od 25,9, odnosno 22,9 milijardi dolara (24,66, odnosno 21,8 milijardi eura). Listu zatvaraju Ford s vrijednošću od 20,9 milijardi dolara (19,9 milijardi eura) te Audi, peti njemački brend, inače dio grupe Volkswagen, s vrijednošću od 14,4 milijarde dolara (13,7 milijardi eura).