11. 02. 2020 - 16:37
NAJBIZARNIJI DRESOVI NA SVIJETU: Igrači su mrzili da ih nose,...
907
Shares
NAJBIZARNIJI DRESOVI NA SVIJETU: Igrači su mrzili da ih nose, a evo zbog čega

NAJBIZARNIJI DRESOVI NA SVIJETU: Igrači su mrzili da ih nose, a evo zbog čega

11. 02. 2020 - 16:37
0
Shares
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Oko novca se sve vrti i to je poznata stvar – a gdje se to više vidi nego u svijetu nogometa, gdje se novcem može kupiti gotovo sve.

 

 
Samo kao primjer moramo navesti da klubovi iz Liga Petice u Europi su na transfere potrošili preko pola biliona eura zaključno sa 31.01.2020. godine.

Još jedan segment nogometa gdje se okreću veliki novci su svakako sponzorstva i sponzorski ugovori, pogotovo sponzorstva dresova. Samo su klubovi iz Engleske Premijer Lige generisali u 2019/20 sezoni oko 400 miliona eura u sponzorskim ugovorima,  a velika većina klubova širom svijeta bukvalno živi od ovih sponzorskih ugovora.

Iz tog razloga često se dešava da klubovi prodaju “reklamni prostor” onima koji ponude najviše, bez obzira na to koliko suludo njihovi dresovi mogu izgledati te sezone ili koliko zapravo negativno može biti da im upravo ta kompanija bude sponzor.


 
Pogledajmo neke najbizarnije primjere:

Portsmut – “Ty”

Postoji mnogo stvari koje se mogu povezati sa tipičnim nogometnim fanovima. Oni vole da popiju nekoliko piva i da glasno pjevaju navijačke pjesme, dok piju ta ista piva.  

Ali nikako ne biste mogli da povežete navijače, pogotovo engleske navijače sa maznim igračkama za decu (eng. Beanie Babies). Upravo se ovako čudna stvar desila engleskom klubu Portsmutu kada su početkom 2000-tih godina potpisali trogodišnji sponzorski ugovor sa proizvođačioma dječijih igračaka kompanijom “Ty”.

Sada, iako je teško zamisliti kako navijači na utakmicama mašu sa dječijim igračkama i maze se sa istima, postoji jedna sličnost između ove kompanije i nogometnih klubova. Najprodavanije “Beanie Babies” mogu da zarade ogromne sume novca od zainteresovanih kupaca – baš kao i klubovi Premijer Lige.

Hetafe – “Burger King”

Kada profesionalni sportisti reklamiraju džank hranu to je jedna stvar, ali kada u cijelu priču ubacite i čudnu maskotu, sasvim je normalno da ljudi počnu da se pitaju da li je to normalno.

Ako niste znali maskota Burger Kinga je prilično jezivi čikica koji je ujedno i kralj, ali koji više podsjeća na nastranog beskućnika. Ta maskota se pojavljivala svaki put kada bi neki igrač Hetafea postigao pogodak i slavila u stilu Ravanelija, stavljajući dres preko glave. Osim što su mladi navijači mogli da vide da je ok jesti brzu hranu od strane omiljenog kluba, takođe su bili konstantno strašeni od strane maskote koja je bila jeziva.

Bila je jedna pozitivna stvar oko svega toga. Njihov tim iz Madrida je tu sezone završio na 6-toj poziciji, koja je najviša u klupskoj historiji. Možda bi ponovo mogli da nađu neku jezivu maskotu ne bi li osvojili i neki trofej.

AC Milan – “Pooh Jeans”

Obično, kada kompanije probaju imena svojih proizvoda, provjere isto kroz filter ne bi li utvrdili da nije uvrijedljivo ili smiješno na nekom drugom jeziku. Čuvena Poljska marka slatkiša ‘Fart Bar’, je odličan primjer kako to ne treba raditi, pošto riječ FART na Engleskom znači “prdež”.

Slična stvar je promakla čelnicima AC Milana 90-tih godina prošlog vijeka, nakon što su potpisali ugovor sa “Pooh Jeans” kompanijom i kada su štampali svoje dresove sa tim natpisom. Kao da nisu bili svesni da riječ POOH na engleskom slengu znači “izmet”.

Ovo je moglo da preraste u ozbiljno zezanje protivničkih navijača, ali u to vrijeme čini se nikome ovo nije palo na pamet. Milan je sa druge strane bio jedan od najboljih timova Europe u tom periodu, sasvim suprotno od “izmeta”.

Volvs i Kristal Palas – ManBetx

Za kompaniju koja prikazuje svoj logo na dresovima čak dva Premijerligaška kluba, očekivali biste da imaju odličan vebsajt koji vas čeka kada ga potražite online.

Ime kompanije takođe sugeriše da postoji mogućnost postavljanja opklada na nogometnim mečevima ili igranje kazino igara. Nešto čime bi prekratili vrijeme kada vani pada kiša.

Ali pretraga na Google pokazuje gotovo ništa, običan sajt na kineskom bez mogućnosti da se prevede – što dovodi do pitanja… Zašto bi se reklamirali na Zapadnom tržištu, ako nemate ništa da ponudite istoj toj populaciji?

U slučaju ekipe Volvsa njihov pređašnji sponzor je bio W88, još jedan kockarski sajt sumnjive reputacije, te je nekako bilo i logično da nastave tradiciju reklamiranja istih. Na sreću po igrače, postoji hiljade drugih licenciranih i legalnih kockarskih sajtova koji su dostupni na internetu. Dakle, ukoliko neki nogometni klub odluči da želi da promijeni svog sponzora imaju mnogo mogućnosti da izaberu između online sajtova – mada bi bila dobra ideja da izaberu neki sajt koji je dostupan i igračima iz evropskih zemalja.

FK Klajdbenk – Wet Wet Wet

Dosta kul stvari se dešavalo u Engleskoj tokom 90-tih. Britanski pop je bio na vrhuncu sa bendovima kao što su Oazis koji su nosili sunčane naočare i dresove Manchester Sitija. “Bend Lightning Seeds” je napravio možda i najpoznatiju himnu fudbala ikad, “Football is Coming Home” (fudbal se vraća kući). Di Džej Fetboj Slim je izjavio kako je veliki fan Brajtona i Hov Albion tima i počeo da ih sponzoriše, da bi čak na kraju i ponudio novac kako bi kupio klub.

Možda ne tako bombastično kao popularni di džej, ali pop bend “Wet Wet Wet” je sponzorisao malo poznati škotski klub Klajdbenk. Moramo priznati da natpis preko cijelih grudi imena ovog benda nije izgledao nimalo prirodno…

Ovo partnerstvo je trajalo kratko, ali na kraju škotski bend se može hvaliti činjenicom da su sponzorisali omiljeni klub.

Atletiko Madrid – “Columbia Pictures”

Atletiko je bio poznat po tome da je bio u teškim finansijskim problemima oko 2000-te godine, što je dovelo do toga da prihvataju bukvalno šta im se nudi.

Kada je “Columbia Pictures” predložila novi revolucionarni metod sponzorisanja, Atletiko nikako nije bio u stanju da kaže “ne”.

Nije toliko imenovanje sponzora zbunilo navijače kada je objavljeno te 2003. godine, nego činjenica da su se dresovi mijenjali skoro svake nedjelje, jer je “Columbia Pictures” tražila da dresovi budu sa posterom svakog novog filma koji bi izašao.

To je značilo da su se na dresovima pojavili neki divni, ali i neki užasno zabrinjavajući motivi tokom sezone. Mogli bi da diskutujemo, ali nama je definitivno najbizarniji dres sa filmom Anakonde: Lov na Orhideju.  

Dakle, sljedeći put kada vaš tim ozvaniči saradnju sa bogatim sponzorom, imajte na umu da vjerovatno nećete morati na dresovima gledati natpis “izmet” ili da gledate u dječije igračke… Uvijek može i gore od toga!
Izvor: hayat.ba

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
Učitaj još novosti