Eksplozijom socijalnih mreža posljednjih godina potpuno se promijenio i medijski odnos prema sportistima.
Danas gotovo pa da i ne postoji vrhunski sportista koji ne komunicira sa svojim fanovima putem socijalnih mreža.
Međutim, koliko god socijalne mreže olakšavale komunikaciju između sportista i fanova, s druge strane, ovakav način komunikacije donosi sa sobom i mnogo problema.
Lažni profili i lažno predstavljanje na internetu, krađa identiteta, jedan su od najvećih problema u cijeloj priči.
Tako je Zlatan Ibrahimović, odnosno njegov lažni profil na Twitteru, prije dvoje godine napisao kako je "Lionelu Messiju potrebno da se popne na stolicu kako bi postigao gol glavom".
Bilo je dovoljno da smo jedan medij uzme ovu izjavu, pa da se ona poput epidemije proširi dalje.
Naravno, kasnije je uslijedio demant, ali...
Nedavno je i kapiten fudbalske repreprezentacije Bosne i Hercegovine Emir Spahić doživio neugodnosti zbog lažnog profila, kada se "oglasio" povodom protesta u Bosni i Hercegovini.
Spahić je morao uputiti demant putem svoje službene Facebook stranice, ali je šteta već bila napravljena.
Veliki broj ozbiljnih firmi i poznatih ljudi iz sfere biznisa, politike i sporta tkz. V.I.P ličnosti povjeravaju specijaliziranim agencijama koje se bave upravljanjem reputacije na internet da prije svega prate i kontrolišu negativan sadržaj koji se objavljuje a vezan je za njihovo ime.
Trenutno u regionu postoji samo jedna agencija specijalizovana za upravljanje reputacijom na internetu, agencija “ClickPlus”.
U sklopu agencije postoji edukovan tim stručnjaka iz oblasti PR i odnosa sa javnosti, upravljanja društvenim medijima, kao i neizbježni pravni odjel.
O problematici krađe identiteta na internetu, razgovarali smo sa sa Harunom Ališahom, vlasnikom agencije.
Čime se tačno bavi vaša agencija?
"Mi smo se specijalizovali za poduzimanje akcija na društvenim mrežama kao što su Twitter, Facebook, Instagram, Youtube, kao i internet pretraživaču Google. U naše akcije, pored analize određenih brandova ili VIP ličnosti, uključujemo tzv. social media community management, strategiju koja podrazumijeva upravljanje sajtovima, društvenim medijima, potom praćenje i izvještavanje o raznim objavama, komunikacija na nivou PR-a, brisanje i uklanjanje negativnog sadržaja, a u krajnjem slučaju poduzimanje pravnih aktivnosti u cilju zaštite klijenta. Ustvari, u cjelosti kreiramo, pratimo i analiziramo cjelokupnu strategiju nastupa, djelovanja i objava na internetu za naše klijente".
Ko su vaši klijenti?
"U ovom poslu o imenima ili brandovima ne smijemo javno govoriti, ali možemo vam kazati da pored pravnih subjekata to su osobe iz javnog života, poznati sportisti i pjevači kojima je cilj briga i zaštita svog ugleda. Bilo da se radi o pravnom licu, brandu, ili fizičkom licu, mi to tretiramo kao V.I.P ličnost.
Ko može i kako negativno utjecati na online reputaciju određene VIP ličnosti ili Brenda?
"Postoje razne praktične situacije da neko ciljano želi da napravi štetu određenom brandu iz raznih razloga. Ukoliko je to ciljano izmišljeni sadržaj u vidu teksta ili slike, bilo na društvenim mrežama, forumima ili internet tražilicama, bitno je da se odmah i pravovremeno reaguje. Osobama za koje se veže termin VIP jako je bitno da kada ukucamo njihovo ime u neku tražilicu, da se ne nalaze nikakve negativne informacije o njima, a pogotovo informacije koje su smišljene da nanesu direktnu štetu VIP ličnosti ili brandu. Samo jedan tekst ili negativna informacija s internetskih tražilica, društvenih mreža ili foruma može nanijeti nemjerljivu štetu, što u konačnici može utjecati na cjelokupan imidž koji je građen godinama.
Ko su pojedinci ili grupe koje žele da nanesu štetu VIP ličnostima?
"Imamo dosta primjera, gdje radi određenih interesa suprotna strana objavljuje negativan sadržaj na internetu, što u konačnici ima za cilj diskreditaciju osobe ili branda. Motivi su razni, počevši od ljubomore, konukrencije ili jednostavno zlobnih ljudi.
Kakvu uslugu možete ponuditi brandu ili VIP ličnostima?
"Našim VIP klijentima uvijek kažemo: “Vaš online identitet, kakav god da je, mora da bude kontrolisan, jer previše otkrivamo detalja o tebi, što često može biti zloupotrebljeno od strane pojedinaca, a to u konačnici može utjecati na vašu karijeru, financije, profesionalne i porodične veze”.
Postoji li način da se sa socijalnih mreža brzo i efektno uklone lažni profili vaših klijenata?
"Agencija ClickPlus posjeduje instrumente da, na nalog našeg klijenta, ukloni sve lažne profile sa socijalnih mreža. Krađa identiteta sve je učestalija kod javnih ličnosti, pogotovo sportista, na internetu. Problemi koji lažni profili mogu izazvati često budu nesagledivi, ukoliko se ne reaguje na vrijeme, dodao je na kraju razgovora za Sport.ba Ališah.