
Dejvid Mojes u rukama trenutno drži vruć krompir dok ujedno hoda po veoma tankom ledu.
Škot je preuzeo odgovornost na sebe, sa željom da pritisak iznevernih očekivanja skine sa svojih igrača, ipak situacija u klubu nikako nije sjajna.
Poraz od Njukasla, krajnje iznenađujuć i neočekivan, prvi put i poslednjih 11 godina drugi zaredom na Old Trafordu i definitivno je potvrdio da Mojes ima velikih problema. Njegova ekipa je trenutno na devetom mestu na tabeli Premijer Lige, sa sedam bodova manje od onogoa koliko je potrebno 'đavolima' da se nađu na mestu koje garantuje evropski fudbal.
Mračni scenario neigranja u Evropi za sada niko ne sme ni da zamišlja, ipak ne sme ni da odbaci.
Poslednji put kada Junajted nije uspeo da se plasira u evropsko elitno takmičenje bila je sezona 1995/96, dok je inicijelna sezona Lige šampiona, 1992/93, bila još jed(i)na za poslednju 21 godinu koliko ovo takmičenje nosi ovaj naziv.
Osim razočaranja navijača, koje bi bez sumnje usledilo, Mančester Junajted bi eventualnim izostankom iz evropske elite pretrpeo ozbiljan finansijski udarac.
Juna 2013. godine, Mančester Junajted je prijavio promet od 363.2 miliona funti, cifru koja uključuje 108.6 miliona profita (pre oporezivanja).
U ovom trenutku, klub je na dobrom putu da po prvi put u istoriji premaši brojku od 400 miliona funti prometa, za šta je zaslužano porast u prihodima od televizijskih prava u Evropi, a projekcije prihoda su napravljene uzevši u obzir preduslove da Junajted sezonu završi najmanje na trećem mestu Premijer Lige, da dospe do četvrtfinala FA Kupa, Liga Kupa i Lige šampiona.
Eventualni neuspeh u ovim kategorijama bi doneo pad u prihodima, konkretno u iznosu od 61.4 miliona funti koje se ogledaju kroz nagrade za ostvarenja u domaćim takmičenjima.
Obzirom da je Junajted gotovo ispao iz trke, umanjenje u finansijskom izveštaju naredne godine biće više nego primetno, Naravno, još više će to biti slučaj ukoliko Đavoli ostanu bez mesta koje vodi u Ligu šampiona.
Ukupno 45 miliona funti donosi puko učešće u LŠ, nedostatak od prodaje TV prava, ulaznica i premija za rezultate. Ne treba govoriti i o globalnom marketingu koji bi takođe pretrpeo gubitke.
Uzevši za primer, komercijalni prihodi iz poslednjeg izveštaja iznosili su čak 152.5 miliona funti, ponajviše zahvaljujući velikoj popularnosti koju klub uživa i van evropskih granica. Kao globalni brend, neigranjem u Ligi šampiona bi Junajted pretrpeo veliki udarac i na tom polju.
Ukoliko se ne kvalifikuje ni za Ligu Evropa, Junajted će takođe pretrpeti gubitke, znatno manje doduše.
Prodaja ulaznica ne bi ulazila u rashod, obzirom na to da Junajted ove godine ne igra u pomenutom takmičenju, dok bi TV prava, kao i puki izostanak iz takmičenja označio gubitak od uobičajenih 30 miliona, na koje je Junajted do sada navikao.