26. 03. 2025 - 22:03
ŠTA IM JE: U 75-godišnjoj historiji Ferrarija u Formuli 1...
907
Shares
ŠTA IM JE: U 75-godišnjoj historiji Ferrarija u Formuli 1 nikada im se nije dogodilo da su im oba bolida...

ŠTA IM JE: U 75-godišnjoj historiji Ferrarija u Formuli 1 nikada im se nije dogodilo da su im oba bolida...

Index.hr
26. 03. 2025 - 22:03
0
Shares

Nova sezona Formule 1 se prije samog početka činila kao a će biti jedna od najzanimljivijih ikada. Znalo se da McLaren ima nevjerojatno brz bolid, da će se osjetiti kvaliteta Maxa Verstappena čak i u sporijem bolidu, da će borba za sredinu u poretku konstruktora biti izuzetno napeta. Kada se tome doda i šest vozača koji prvi put u svojoj karijeri započinju sezonu Formule 1, izgledalo je kao da je zabava u većini utrka zajamčena.

Jedan od glavnih dijelova priče o takvoj sezoni je, dakako, i najpopularnija F1 momčad svijeta, Ferrari. Nakon što im je prošle sezone naslov svjetskog konstruktorskog prvaka izmakao za samo 14 bodova, Ferrari je vjerovao da se opet može umiješati u borbu za naslov.

Testiranja su ukazivala na to da imaju konkurentan bolid, vozački tandem je neosporan, a pod vodstvom Frederica Vasseura momčad je izgledala kudikamo uređenije nego u eri Mattie Binotta. Barem do Velike nagrade Kine.

Prve su kritike počele zbog strategije i komunikacije

Nakon prve dvije utrke Ferrari je u ogromnim problemima. Na Velikoj nagradi Australije po kišnim uvjetima Ferrari je potpuno promašio strategiju. Odluka da se ostane na gumama za suho te pogrešna procjena vremenske prognoze, o čemu je javno govorio i Lewis Hamilton, dovela ih je tek do 8. i 10. mjesta. Način komunikacije između oba vozača i njihovih trkaćih inženjera također je bio kritiziran.

I dok su kritike oko komunikacije bile pomalo pretjerane jer Hamilton tek treba ostvariti određenu kemiju sa svojim inženjerom, dok je inženjer Charlesa Leclerca, Bryan Bozzi, bio iznimno važan u pobjedi prošle sezone u Monaku, očito je da postoje nejasnoće u Ferrariju, što je dokazala utrka u Kini.

Kina je potvrdila jedan od najgorih ulazaka u sezonu u povijesti

Popularna mantra Del Boya i Rodneyja „u ovo doba iduće godine bit ćemo milijunaši" česta je i među navijačima Ferrarija. Kada je u Kini Lewis Hamilton bio najbrži na kvalifikacijama za sprint utrku, a potom istu osvojio na prilično dominantan način, činilo se kao da se Ferrari zaista vraća i da je krilatica iz Mućki ostvariva.

Ono što se na kraju vratilo jest pucanje u vlastitu nogu koje ih je karakteriziralo u nekim prethodnim razdobljima. Oba su bolida nakon utrke bila diskvalificirana, Leclercov jer je bio za jedan kilogram lakši od dozvoljenog, a Hamiltonov zbog prekomjernog trošenja zaštitne podnice. Točnije, potrošila se za debljinu kreditne kartice više nego što je smjela.

Beskrupuloznost FIA-e te način na koji se provode pravila, točnije provjere bolida, priča je za sebe. Ne provjeravaju se svi bolidi nakon svake utrke za sve stavke koje su provjeravali Ferrariju, točnije Hamiltonu, no neovisno o tome, pravila i dalje vrijede jednako za sve.

U 75-godišnjoj povijesti Ferrarija u Formuli 1 nikada im se nije dogodilo da su im oba bolida diskvalificirana na istoj utrci, a još je gore to što su diskvalificirana zbog različitih kršenja propisa. Da nije bilo sprint utrke, Ferrari bi se po bodovima našao ispod Haasa i Saubera, obje momčadi koje koriste Ferrarijev motor. Ferrariju je tako ovo najgori ulazak u sezonu još od 2009.

Oštećeni bolid bio je brži od čitavog

Kvalifikacije za Veliku nagradu Kine djelovale su razočaravajuće za Ferrari nakon prikazanog tempa u sprint utrci. Ipak, kada su s petog i šestog mjesta i Hamilton i Leclerc pretekli Maxa Verstappena u prvom zavoju, zaboravilo se na početne pozicije.

Čak ni kontakt između dvojice vozača nakon kojeg je bilo oštećeno Leclercovo prednje krilo nije izgledao kao problem. Štoviše, oštećeni Ferrari bio je brži na stazi od onog neoštećenog. To dovodi u pitanje promjene postavki na bolidu koje su izvršene nakon pobjede u sprintu.

Hamilton je rekao kako su nakon sprinta za kvalifikacije i utrku u Ferrariju vršili promjene na bolidu, a one očito nisu donijele ništa dobrog. Izgledno je da je stražnji dio bolida bio posebno nestabilan, Hamilton se žalio na to da su mu gume plesale, a neki talijanski mediji otišli su toliko daleko da su štetu na prednjem krilu ocijenili kao dobar balans za taj problem sa stražnjim dijelom bolida.

Diskvalifikacija nije jedini problem

Najveći problem za Ferrari jest što su plesali na rubu pravila kako bi stvorili prednost, da bi na kraju rezultat, čak i kada se diskvalifikacija ne uzme u obzir, izgledao pomalo razočaravajuće. Spuštanje bolida u odnosu na Australiju nije donijelo pozitivan pomak, a situacija na stazi ih je opet iznenadila, kao i utrku ranije.

Naime, Ferrari je priznao kako je problem kod Leclercova bolida bilo samo jedno zaustavljanje u boks, zbog čega su se gume pretjerano trošile, što je u konačnici uzrokovalo i manju kilažu, no to nije bio problem kod drugih bolida.

George Russell, Oscar Piastri i Verstappen bili su duže na stazi od Leclerca pa nisu išli ispod 800 kg, dok je jedini drugi bolid koji je diskvalificiran zbog težine bio onaj Pierrea Gaslyja koji je ostao najduže na stazi s istim gumama.

Ferrari opet nije učio na pogreškama

Da se ovakva situacija dogodila prvi put u Formuli 1, možda bismo mogli prepisati ovaj grozan start Ferrarija jednostavno lošoj sreći. Naime, 2023. su upravo i Hamilton, tada u Mercedesu, i Leclerc bili diskvalificirani na Velikoj nagradi SAD-a voženoj u Austinu upravo zbog prekomjernog trošenja zaštitne podnice.

Prošle godine je pak na Velikoj nagradi Belgije George Russell bio diskvalificiran jer mu je bolid bio 1.5 kg lakši od dozvoljenog. Dakle, u zadnje dvije godine identične situacije dogodile su se konstruktorima s vrha tablice, od čega jednom već i samom Ferrariju, no očigledno je da nisu previše obraćali pozornost na to.

Upravo bi momčad kao što je Ferrari, koja je unatoč renesansi koju je proživljavala kroz prošlu sezonu, trebala biti posebno oprezna jer su rane od sličnih incidenata ipak i dalje dovoljno svježe. Ovako su umjesto borbe za vrh na zaostatku od 61 boda za McLarenom te će morati ili izmisliti čudo, ili se nadati ozbiljnim problemima u McLarenu, kako bi zadržali priključak.

Sezona je duga i daleko je sve od izgubljenog jer potencijala u Ferrariju definitivno ima. Uostalom, u teoriji Ferrari unatoč svim ovim problemima izgleda kao da može biti konkurentniji nego što je to bio McLaren naspram Red Bulla na početku prošle sezone, pa znamo što su tijek sezone i završnica donijeli.

No, postoji komentar na internetu koji već dugo kruži u javnosti, a kaže: Kada su im dobri bolid i strategija, zakažu vozači. Kada su im dobri vozači i strategija, zakaže bolid. Kada su im dobri bolid i vozači, zakaže strategija. Ove sezone to se ostvarilo u rekordnom roku, a momčad već u Japanu mora dokazati da se može izvući iz ovih problema.

Učitaj još novosti