![BRAVO DJEVOJKO Historijski uspjeh velikog bh. talenta: Zakira Pušina je prvakinja Evrope u streljaštvu](/storage/2025/02/12/thumbs/67acfeb0-15b4-4a3d-87b7-40179d5af17e-b-250212195-341x280.jpg)
Kao i svake godine, Formulu 1 krase poznata imena kao što su Max Verstappen, Lewis Hamilton i Charles Leclerc, ali iza kulisa postoje i oni vozači koji nisu u prvom planu, ali čine veliku razliku.
To su rezervni vozači, čiji zadatak je da, u slučaju potrebe, zamijene regularne vozače na trkama.
Za sezonu 2025, mnogi timovi već su imenovali svoje rezervne vozače, dok neki još uvijek nisu.
Rezervni vozači često ne samo da čekaju da uskoče na trke, već i testiraju bolide, rade na simulacijama i razvijaju nove tehnologije zajedno sa inženjerima svojih timova.
Red Bull trenutno nema zvaničnog rezervnog vozača, ali se očekuje da će to biti Yuki Tsunoda.
Liam Lawson, koji je bio rezervni vozač na početku 2024. godine, sada je promoviran i vozi zajedno s Maxom Verstappenom, zamijenivši Sergija Pereza.
Uz to, Rudy van Buren ostaje u timu kao vozač za simulacije.
Mercedes je doveo Valtterija Bottasa, koji se vraća u tim kao rezervni vozač nakon nekoliko godina provedenih u Sauberu. Bottas je u Mercedesu bio od 2017. do 2021. godine, a sada je zamijenio Micka Schumachera.
Njegov partner u ulozi rezervnog vozača bit će Frederik Vesti, mladi vozač koji je bio vicešampion F2 2023. godine i koji je postao Mercedesov junior još 2021. godine.
U Ferrariju su kao rezervni vozači za 2025. godinu potvrđeni Zhou Guanyu i Antonio Giovinazzi. Zhou je povratnik u Ferrari, gdje je bio dio akademije do 2018. godine, a nakon toga je vozio za Sauber. Giovinazzi je već obavljao ulogu rezervnog vozača za Ferrari, a osim toga, takmiči se i u Svjetskom prvenstvu iz endurance trka, gdje je 2023. godine slavio na Le Mansu.
McLaren još uvijek nije službeno objavio svoje rezervne vozače za sezonu 2025. godine, ali su se pojavili nagovještaji da bi to mogao biti Pato O’Ward, vozač IndyCar serije koji je već učestvovao u nekim slobodnim treninzima za McLaren. Također, McLaren ima i Will Stevensa, koji je zadužen za rad u simulacijama i razvoj bolida.
U Aston Martinu, Felipe Drugovich i Stoffel Vandoorne zadržavaju svoje pozicije rezervnih vozača za 2025. godinu. Drugovich je 2022. godine postao šampion Formule 2, a Vandoorne je prethodno bio u Mercedesovom timu, odakle je prešao u Aston Martin 2022. godine.
Alpine je postavio tri rezervna vozača za 2025. godinu: Paul Arona, Ryo Hirakawu i Franco Colapinta. Aron je bio jedan od najboljih vozača u F2 prošle godine, dok je Hirakawa prešao iz McLarena. Colapinto je napravio iznenađujući debi u Formuli 1 2024. godine, gdje je zamijenio Logana Sargeanta u Williamsu, a sada je dio Alpine.
Williams još uvijek nije imenovao svog rezervnog vozača za 2025. godinu, jer je Colapinto prešao u Alpine. Međutim, Jamie Chadwick, trostruka prvakinja W Series, nastavlja raditi sa Williamsom kao razvojna vozačica.
U Racing Bulls timu, koji je ranije bio poznat kao AlphaTauri, još uvijek nije potvrđen zvanični rezervni vozač, ali se očekuje da će ekipa iskoristiti vozače iz Red Bullove baze.
Sauber, koji u 2026. godini postaje Audi, također još nije objavio imena svojih rezervnih vozača za 2025. godinu. Tim je prošle godine imao Zanea Maloneyja i Thea Pourchairea, koji su sada napustili tim.
Haas još uvijek nije objavio svog rezervnog vozača za sezonu 2025, nakon što je Oliver Bearman promovisan u glavnog vozača. Jedan od mogućih kandidata mogao bi biti Pietro Fittipaldi, koji je već imao priliku voziti za Haas u prošlim sezonama, uključujući dvije trke 2020. godine.
Rezervni vozači možda nisu u prvom planu, ali oni su izuzetno važni za timove. Njihov rad u testiranjima, razvojima i u trenucima kada moraju zamijeniti glavne vozače, može imati velik uticaj na uspjeh tima.