Mnogi automobili nemaju samonivelirajući sistem prednjih svjetala. Ako i kada krenete na put sa punim automobilom (putnici i prtljag), trebate tipkom ispraviti položaj svjetla. Mnogi ljudi zaboravljaju na to.
Snop svjetlosti koji se na cestu projektuje svjetlima automobila trebao bi udarati o cestu pod optimalnim uglom. Ako svijetli previsoko, zaslijepit će druge, a osvjetljenje ceste ispred vozila će se pogoršati. Kad prednja svjetla svijetle prenisko, cesta je dobro osvijetljena samo izravno kroz haubu. Daleko ćemo vidjet premalo. Razina karoserije mijenja se s njenim opterećenjem – što više opterećujemo drugi red sjedala ili prtljažnik, to će se zraka svjetlosti više dizati. Kako bi svjetla uvijek svijetlila pod optimalnim uglom, automobili su opremljeni korektorima nagiba svjetiljki.
![]()
Ispravljač položaja prednjih svjetala ima različite oblike. Obično je to tipka, ali u opcijama putnog računala postoje i tipke za podizanje i spuštanje farova ili njihov ekvivalent.
Obično ima oblik mehaničke ili električne tipke s položajima 0, 1, 2 i 3 (postoje modeli s ljestvicom koja završava s 5 ili 6).
Da biste saznali kako pravilno podesiti prednja svjetla, pogledajte korisnički priručnik, tamo ćete pronaći upute za podešavanje ugla prednjih svjetala ovisno o broju putnika i opterećenju prtljažnika. Ako nemamo upute, odgovor se može naći na internetu, a u krajnjem slučaju svjetla postavite tako da granica svjetla i sjene, npr. Na zidu garaže, bude na istoj visini kao i prije nego što se vozilo napuni. Ako imamo automobil s ksenonskim ili LED svjetlima pune snage, ne moramo tražiti korektor položaja prednjih svjetala. Zakon nalaže da takva vozila budu opremljena samonivelirajućim sistemom prednjih svjetala.
sport.ba @sport.ba