Velike firme širom sveta koriste popualrnost fudbalskih klubova kako bi se promovisale. Tako se na dresu gotovo svih većih evropskih klubova nalazi ime sponzora, koji je papreno platio to zadovoljstvo.
Analizirano je ko najviše zarađuje od sponzora čiji logo nose na dresu, a odgovor možda i nije toliko iznenađujući.
U pitanju je Mančester junajted, koji od "Ševroleta" ("Dženeral Motors") dobija 71,1 miliona eura godišnje, da bi fudbaleri na grudima nosili njihov logo. Ugovor sa "Ševroletom" potpisan je do sezone 2020/21, počeo je u sezoni 2014/15.
Neko bi rekao da Real Madrid treba da bude na prvom mjestu, e pa "Los Blankosi" su na drugom, od "Emirejtsa" dobijaju okruglo 70 miliona godišnje, ugovor su potpisali u sezoni 2017/18, fudbaleri Reala će njihov logo na grudima nositi do 2021/2022 sezone.
Prema listi koju vidite u prilogu, slijede Barsa ("Rakuten" - 55 miliona/godišnje), Mančester siti ("Etihad" - 45,9 miliona/godišnje) i Bajern Minhen ("T-mobile" - 42 miliona/godišnje), ti timovi su u prvih pet.
Interesantno je da se na 14. mjestu liste nalazi Sasuolo, koji od firme "Mapei" zarađuje 18 miliona godišnje, što je više od Juventusa, koji od firme "Džip" zarađuje milion manje.
#ManUtd’s €71.1m ($80m) per season deal with Chevrolet (GM), from 2014-15 to 2020-21, remains the biggest of shirt sponsorship deal in European club football, narrowly surpassing Emirates’ €70m-per-season renewal deal, from 2017-18 to 2021-22, with #RealMadrid #SportBusiness pic.twitter.com/pDJHtL3W1e
— Łukasz Bączek (@Lu_Class_) March 29, 2019
(Sport.ba)