Novi nastavak uspješne nogometne simulacije donosi niz izmjena u gameplayu koje će utakmice učiniti dinamičnijima i napetijima, a igranju dati još više slobode i kreativnosti.
EA Sports je ove godine prvi započeo nikad zanimljiviju utrku dviju nogometnih simulacija najavivši svoj sljedeći naslov FIFA 14 u „primarnom“ izdanju za PC, X360 te PS3 platforme. Vjerujemo kako ni Konami sada neće dugo čekati s otkrivanjem svog novog PES-a, no ranija najava ove Fife zanimljiva je utoliko što je EA Sports, kako stvari trenutno stoje, zauzeo bitno različit stav po pitanju pripreme za iduću generaciju konzola.
[youtube width="600" height="300"]http://www.youtube.com/watch?v=9oYYCyIuReQ[/youtube]
Naime, poznato nam je da će Pro Evolution Soccer 2014 koristiti novi FOX engine s kojim će krenuti u osvajanje novih platformi - PlayStationa 4 i sljedeće Xbox konzole. FIFA će, s druge strane, još ovu godinu ostati na istom pokretaču, a o verzijama za sljedeću generaciju igraćih konzola u službenoj najavi nije rečeno ništa (update: ubrzo nakon službene najave objavili su kako će o drugim platformama za novu FIFA igru pričati "u narednim mjesecima"). Naravno, promjena pokretača je uvijek velika stvar, no za EA Sports očito nije nešto prijeko potrebno kada imaju serijal koji se redovito prodaje u osmeroznamenkastim iznosima. Ove ćemo godine tako dobiti FIFA-u koja se fokusira na sitne čari i draži nogometa, ali zato i značajne novitete koji će obogatiti gameplay, prvenstveno na terenu, ali izvan njega. Pa krenimo redom.
Glavni cilj u nogometu – postizanje zgoditaka – nikad nije rutinski posao i uvijek je drugačije. Do sada to u nogometnim simulacijama baš i nije bilo tako, a FIFA 14 to planira promijeniti svojim Pure Shot sustavom. Riječ je o novom načinu upućivanja udaraca u igri, što ne znači da se pucanje prema golu mijenja u smislu kontrole nego da se proširuje novim mogućnostima koji će ovisiti o uvjetima, odnosno situacijama u kojima se igrač nađe (položaju na terenu, načinu na koji dobiva loptu i sl.). U igri ćemo tako vidjeti više različitih vrsta udaraca - precizne, nebalansirane, preuranjene itd. Animacije koje će pratiti te udarce sada bi trebale biti vjernije i raznovrsnije od onih iz prethodne Fife, a novitet bez kojega Pure Shot ne bi imao nekog smisla jest naprednija fizika lopte.
Dva glavna noviteta igre vežu se uz raznovrsnije udarce prema golu i realnije ponašanje lopte u prostoru.
[youtube width="600" height="300"]http://www.youtube.com/watch?v=AFLF0Q7Yctc[/youtube]
Iako je „napad“ u igri dobio najznačajnije novitete, ni ostale pozicije nisu zanemarene. Sljedeći sustav je Protect the Ball. Riječ je o novoj mehanici čuvanja lopte u posjedu; u suštini - naglašenom građenju koje je već postojalo, ali bi sada po riječima EA Sportsa trebalo biti intuitivnije izvedeno - zasebnom tipkom (L2, izvođenje finti sada je rezervirano samo za desni analog). Osim toga, sada bismo se s igračem za loptu trebali moći izboriti i prije nego mu ona dođe u noge. A kad građenje ne bude uspješno i igrač izgubi loptu, ukoliko je još na nogama može ju brzo pokušati vratiti. Ovo bi trebalo pomoći i „ispadanju“ iz igre pri korištenju tactical defendinga, što znači da greške obrambenih igrača neće biti kažnjene bez ikakve prilike za ispravkom. Uglavnom, građenje na prvim screenshotima izgleda prilično uvjerljivo pa jedva čekamo vidjeti kako će se uklopiti u igru.
Sprintanje i driblanje također će dobiti neke manje preinake. Vješti igrači sada će moći spojiti jedno i drugo - dakle, driblati u sprintu. Manje vještima će to biti dostupno, ali s većim rizikom gubitka lopte i manje atraktivnim driblinzima s mnogo manje dodira kakve npr. imaju Messi i Ronaldo. Planirana je i klasična „nadopuna“ umjetne inteligencije s obje strane, pa bi AI kontrolirani igrači trebali bolje markirati protivnike (čime bi se tempo igre trebao malo usporiti), bolje raspoređivati tempo kretanja, češće uočavati prilike za oduzimanje lopte i sl. To je nešto što slušamo svake godine, ali tko zna - možda baš ove godine vidimo neki značajan napredak. U bilo kojem slučaju, sa svim ovim novitetima i promjenama, cilj Fife 14 bit će stvoriti napetiju igru, ali igru s više slobode u čuvanju lopte u posjedu, tako da će kontroliranje sredine terena (odakle kreću sve akcije) biti ključno za uspjeh u utakmici.
Cilj Fife 14 bit će stvoriti napetiju igru u kojoj će posjed lopte i kontroliranje sredine terena biti ključne stvari za uspjeh momčadi.
Izvan virtualnog travnjaka FIFA 14 donosi promjene kozmetičke naravi uz nekoliko dodataka poznatim elementima igre. Glavni mod karijere ima novo sučelje, slično onome kakvo koristi Ultimate Team mod, a ono bi trebalo biti lakše za korištenje i preglednije za matchday informacije. Cilj redizajna je da na jednom mjestu možemo obaviti više stvari, odnosno da ne ulazimo u desetke različitih menija. To je svakako pozitivna stvar jer će skautiranje igrača sada biti znatno detaljnije i nužno za uspjeh klubova koji nisu moćni po pitanju financija. Navigiranje skautskom mrežom trebalo bi biti jednostavno, uz izvješća koja će dolaziti prije kao statusi na društvenim mrežama nego nametljive poruke koje moramo pročitati odmah kada uđemo u meni.
Mrežni multiplayer i dalje će biti veliki segment igre. EA Sports Club trebao bi dobiti nekolicinu novih mogućnosti, premda u najavi igre nismo čuli o kakvim je to funkcijama riječ. Isto vrijedi i za Ultimate Team mod za koji se spremaju manji dodaci o kojima ćemo detalje znati kasnije. Najznačajniji novitet online komponente zapravo će biti uvođenje novog moda koji još nije imenovan, a za kojega znamo da će poticati natjecanje među društvom. Nemamo još informacija što bi točno taj mod trebao predstavljati, no ako ćemo nagađati, šanse su da bi Skill Challenge mini-igre mogle dobiti svoju kompetitivnu inačicu. A kad već govorimo o njima, dodajmo i to da će te mini-igre i dalje biti prisutne u igri te će biti nadopunjene novim izazovima.
I to je sve što u ovom trenutku znamo o novoj Fifi. Nekima će to biti dovoljno da već sada stvore dojam o igri, no mi ćemo strpljivo pričekati izlazak igre, odnosno demo verzije, kako bismo konkretno vidjeli je li EA Sports ispunio ciljeve koje si je zacrtao i je li ih uopće izveo na pravi način. U krajnjem slučaju, treba pripaziti i na konkurenciju čija bi svježina mogla biti presudni čimbenik u ovoj „utakmici“. FIFA 14 odlučila je igrati na sigurno, a je li to taktika bunkera ili pametnog čuvanja lopte u posjedu, vidjet ćemo u listopadu ove godine.
[nggallery id=40 template=dop-thumbnail-gallery]