20. 07. 2018 - 11:43
GODIŠNJICA NAJLUĐE TRKE U HISTORIJI: Samo 10 bolida završilo,...
907
Shares
GODIŠNJICA NAJLUĐE TRKE U HISTORIJI: Samo 10 bolida završilo, vozači padali u kolaps, Ayrton Senna tvrdio da se zidovi pomjeraju

NEVJEROVATNA TRKA U DALLASU 1984.

GODIŠNJICA NAJLUĐE TRKE U HISTORIJI: Samo 10 bolida završilo, vozači padali u kolaps, Ayrton Senna tvrdio da se zidovi pomjeraju

Sport.ba
20. 07. 2018 - 11:43
0
Shares

Stariji ljubitelji Formule 1 ne mogu da ne pamte ovu trku, a oni nešto mlađi ako iole prate ovaj sport morali su čuti za legendarnu trku u Dallasu 1984. godine, koja je do dan danas ostala upamćena kao najčudnija i najluđa trka ikada. Bila je to deveta od 16 utrka u kalendaru te sezone, usred ljeta, 8. jula u vrelom Dallasu.

84-dal12

McLareni su bili najuvjerljiviji, a prvo mjesto držao je Alain Prost s 35,5 bodova, ispred momčadskog kolege Nikija Laude koji je imao 24. Treći je bio Lotusov vozač Elio de Angelis, a četvrti aktualni svjetski prvak Nelson Piquet koji je dobio zadnje dvije utrke, u Montrealu i Detroitu. Još kad je utrka bila uvrštena u kalendar, brojni vozači su protestirali zbog njezine konfiguracije Asfaltna podloga nije bila naviknuta na moćnih 27 bolida F1, a brojni vozači, na čelu s prvakom Piquetom žalili su se na katastrofalne uvjete pojačane strašnom vrućinom koja je pekla Texas cijelo ljeto.

marc-surer-nelson-piquet-dallas-1984-by-f1-history-d5f7mz4

"Nisam siguran što će se prvo raspasti. Mi vozači, bolidi ili staza", rekao je Piquet nakon prvog treninga i pozivao na otkazivanje utrke. Zbog velikih vrućina trka je pomjerena za 14 na 11 sati ujutru, a jutranji trening koji je trebao biti u 8 sati je otkazan jer staza više nije ličila na stazu nego na makadam. Ipak, boliti su od 11 sati krenuli sa startnog cilja. U 14. krugu trke temperatura je skočila na 40 stupnjeva, a Goodyear je izmjerio 66 stupnjeva na površini staze, najviše od kad se vodi to mjerenje. Staza više, blago rečeno, nije postojala. Asfalt se potpuno raspao, na nekim dijelovima je ispod njega bio goli beton, a vrućina je postala ozbiljno opasna.

 

U 47. krugu Ayrton Senna, mladi 24-godišnji Brazilac kojemu je to bila prva sezona u Formuli 1 nakon što je izašao iz Formule 3 u prolazu kroz jedan zavoj je također zakačio zid i morao je odustati. Bijesan se vratio u boks i tvrdio mehaničarima i ljudima iz Toleman-Harta da se zid sigurno pomaknuo jer je svaki krug tamo prolazio istom putanjom i sad je nekako udario zid. Svi su ga tješili i govorili mu da će sljedeći put biti bolje, ali Senna je uporno tvrdio da on nije kriv, a ispostavit će se i da nije.

marshallpruettarchives-1984dallasf1-047a

Od 26 vozača koliko ih je izašlo na start pakla u Dallasu, čak 16 nije završilo utrku. Nakon što je zadnji bolid prešao ciljem, staza je doslovno izgledala kao rally utrka, a na nekim mjestima se asfalt mogao rukama dizati i pomicati. Pobjedu je tada odnio Keke Rosberg. Trajala je pobjednička ceremonija, a jedan čovjek se i dalje ljutio u boksu Toleman-Harta. Ayrton Senna nije želio priznati krivnju za izletanje sa staze te je i dalje neumorno tvrdio da se zid pomaknuo

screenshot-3

"Inzistirao je da odemo pogledati zid. Nije bilo nikakve šanse da ga razuvjerimo. Mislim, kako bi se zid pomaknuo!? No, imao sam strašno puno povjerenja u tog klinca. Iako sam bio uvjeren da priča gluposti, odlučio sam provjeriti taj zid", rekao je glavni Tolemanov inženjer Pat Symonds. "Kad je utrka završila otišli smo do zavoja da pregledamo zid čisto da Ayrtonu udovoljimo. Nismo mogli vjerovati. Čovjek je bio u pravu. Nekoliko krugova ranije netko je udario u taj zidić na njegovom početku i zaista ga pomaknuo. No, tu govorimo o pet, možda deset milimetara. Zamislite s kolikom je Senna preciznošću vozio kad mu je nekoliko milimetara toliko značilo. A to mu je bila prva sezona u F1", prisjetio se Symonds ludnice u Dallasu.

screenshot-1

Zaista je nevjerovatno u kakvim uslovima su taj dan vozili ovi vozači. Vjerujemo da se takva situacija desi u današnjoj Formuli 1, da bi se utrka bez pogovora odgodila. Nekada prije su u Formuli 1 više do izražaja dolazile sposobnosti vozača, dok se danas sve bazira na jačini bolida. Bilo kako bilo, pravi zaljublejnici će je uvijek voljeti, a najbrži ciklus na svijetu se nastavlja za vikend u Hockenheimringu za Veliku nagradu Njemačke.

screenshot-2

(Sport.ba)

 

Učitaj još novosti