28. 07. 2017 - 10:48
NIKO NIJE HTIO DA GA SLUŠA: Francuski inžinjer još prije skoro...
907
Shares
NIKO NIJE HTIO DA GA SLUŠA: Francuski inžinjer još prije skoro 50 godina imao rješenje za GUŽVE U SAOBRAĆAJU!

GENIJALAN IZUM

NIKO NIJE HTIO DA GA SLUŠA: Francuski inžinjer još prije skoro 50 godina imao rješenje za GUŽVE U SAOBRAĆAJU!

28. 07. 2017 - 10:48
0
Shares

Iako vam njegovo ime vrlo vjerovatno neće zazvučati poznato, to nije neobično budući da je Viktor Bufo svoj život proveo radeći u senci velikih ljudi u industriji, a o njegovom karakteru i ljubavi prema mehanici govori činjenica da je već sa 20 godina izradio svoj prvi vazduhoplov.

No, želja za konstruisanjem i razradom inženjerskih rješenja koja su bila namenjena ili nečemu s točkovima ili nečemu s krilima postojala je čak i ranije. Naime, ovaj genijalac se od svoje desete godine bavio inovativnim konceptima koji su i tada uspješno privlačili pažnju velikih inženjerskih kompanija.
 
Automobilima je počeo intenzivnije da se bavi poslije rata, a već od početka 1950-ih godina poigravao se idejom dostupnog sportskog automobila. Zbog tadašnjih vrlo visokih cijena guma automobil je bio konfigurisan kao trokolica s aluminijskom platformom, dok su motor i prenosni sistem bili preuzeti s motocikla Terrot 500 RGST.

Iako su prva testiranja potvrdila veliki potencijal takvog vozila, želja njegovog tvorca da se njime trka nikada nije bila ostvarena zbog nedostatka finansijske potpore.
 
Bufo je radio na brojnim vojnim i ekspedicijskim vozilima kod kojih je naglasak uvijek stavljao na male dimenzije i laganu konstrukciju, a na isti je način razmišljao i kada je pokušao da riješi problem saobraćajnih gužvi u velikim gradovima tokom 1960-ih godina. Prvi rezultat bio je motorizovani kovčeg koji se u roku od dvije minute mogao transformisati u skuter, čija je komercijalna prava uspješno prodao Japancima, a na još ozbiljniji pokušaj odlučio se 1968. godine kada se s romanopiscem i humoristom Henrijem Vijardom bacio na izradu malog dvosjeda za gradska središta. Njegova dužina umalo je odgovarala širini tadašnjeg prosječnog automobila.

Tako je nastao projekat Minima, kompozitni automobil s kliznim vratima, 30 KS snažnim motorom i maksimalnom brzinom u iznosu od 120 km/h, koji je prvi put bio predstavljen na pariskom sajmu automobila 1973. godine. Projekat je osim vozila obuhvatao i ideju koja tek danas počinje da se razrađuje detaljnije, a to su takozvani "car sharing servisi" koji uključuju veliku flotu vozila raspoređenih po celom gradu i koji su dostupni građanima za korištenje.
 
Međutim, bilo je prerano za tako nešto. Projekat Minima je obustavljen, kao ideja očito previše ispred svog vremena, ali genijalni um ovog francuskog inženjera koji je po svemu sudeći idejni začetnik koncepta deljenja automobila i urbanog mikrovozila biće svakako zapamćen.
 
Ovogodišnje izdanje sajma Retromobile koji se održava u Parizu tematski se naslanja na njegov doista interesantan život, povodom čega će posjetioci moći da razgledaju razne prototipe iz svih njegovih stadijuma.

 

 

Učitaj još novosti